Social media cieszą się obecnie bardzo dużą popularnością, nie tylko jako serwisy do kontaktów prywatnych, lecz również jako narzędzie sprzedażowo-marketingowe. Coraz większego znaczenia nabiera reklama w mediach społecznościowych, na którą decydują się kolejne marki.
Social media jako narzędzie sprzedażowo-marketingowe
Wykorzystywanie social mediów jako narzędzia sprzedażowo-marketingowego określa się jako Social Media Marketing. Popularność tego rozwiązania wynika z faktu, że liczba użytkowników mediów społecznościowych mierzona jest w milionach. Co więcej, takie formy promocji odznaczają się również stanowczo niższymi kosztami w porównaniu z tradycyjnymi formami marketingu. Atutem jest też to, że narzędzia te dostępne są dla każdego i bardzo ułatwiają dotarcie do grupy docelowej, a komunikację taką można prowadzić bez udziału agencji reklamowych. To dlatego reklama w mediach społecznościowych cieszy się obecnie tak dużą popularnością.
Sprzyja jej także to, że ich użytkownicy podejmują takie aktywności jak klikanie w linki do stron internetowych, odbieranie informacji, tzw. lajkowanie, dzielenie się treściami zamieszczanymi przez inne osoby, przesyłanie linków oraz wszelkiego rodzaju treści. Konsumenci na portalach społecznościowych śledzą również swoje ulubione marki, a głównymi powodami, dla których to robią są: informacje na temat nowych produktów i usług, publikowanie przez producentów ciekawych treści, dostęp do promocji, chęć okazania sympatii względem danej marki oraz pokazanie, że jest się jej fanem, chęć udziału w konkursach, chęć podzielenia się swoją opinią, chęć uczestniczenia w tworzeniu nowych produktów, jak i sympatia do reklam danej marki. Dlatego w wielu przypadkach reklama w mediach społecznościowych trafia na podatny grunt.
Dlaczego reklama w mediach społecznościowych jest skuteczna
Nie ulega wątpliwości, że social media pomagają wdrażać skuteczne działania marketingowe. Należy jednak pamiętać, że wymagają one odpowiedniej wiedzy oraz doboru właściwych narzędzi. Reklama w mediach społecznościowych może przybierać różne oblicza – możliwości na tym polu jest naprawdę wiele. Serwisy społecznościowe dysponują nie tylko przestrzenią społeczną, ale również zaawansowanymi rozwiązaniami reklamowymi dla marek, które mogą zostać z powodzeniem wykorzystane przez speców od marketingu. Ogromnego potencjału tego typu platform, dzięki któremu reklama w mediach społecznościowych jest skuteczna, dowodzą: zasięg, spędzany w nich czas oraz otwartość na przekazy reklamowe korzystających z nich środowisk.
Co więcej, media społecznościowe odznaczają się wysokim udziałem aktywnych użytkowników wśród wszystkich zarejestrowanych. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt, szczególnie istotny w kontekście obszaru, jakim jest reklama w mediach społecznościowych.
Mowa tu o kryterium zainteresowań. Przykładowo Facebook gromadzi tego typu dane na podstawie stron śledzonych przez użytkowników, treści po które sięgają oraz zainteresowań znajomych, którymi się otaczają. Pozwala to wykorzystać wspomniane kryterium z dużą dokładnością i odpowiednio dostosowywać do niego przekaz.