Jakie są zarobki copywritera?

Jakie są zarobki copywritera?

Zastanawiasz się, jakie są zarobki copywritera oraz jak wygląda jego cennik? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w treści niniejszego artykułu.

Najważniejsze cechy dobrego copywritera

Cechy najlepszego copywitera

Jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry copywriter? Przede wszystkim musi on wyróżniać się łatwością wyrażania swoich myśli oraz lekkim piórem. Zarobki copywritera z pewnością będą wysokie, jeśli będzie on się odznaczał wymienionymi niżej wartościami.

Doskonała znajomość języka jest tu wręcz wymagana! Tworzone przez niego teksty muszą być zrozumiałe dla odbiorców. Co więcej, idealny copywriter powinien być kreatywny. Posiadanie wiedzy z zakresu marketingu jest tu bardzo ważne. Dodatkowo wyszukiwanie informacji nie powinno sprawiać mu problemów. Umiejętne odnajdywanie dobrej jakości źródeł jest bardzo istotne.

Przydatna tu będzie także znajomość języków obcych. Bardzo często zdarza się tak, że jakiś temat jest dokładniej analizowany w obcym języku, więc taka umiejętność będzie pomocna. Najlepszy copywriter musi też potrafić dopasowywać styl pisania do konkretnego odbiorcy, dzięki czemu dany tekst będzie wartościowy. Nie można także tu pominąć takich cech jak terminowość, odporność na stres, umiejętność samodzielnej pracy, jak i pracy w grupie oraz pod presją czasu.

Zarobki copywritera – od czego zależą?

Ile wynoszą zarobki copywitera?

Chcesz zacząć swoją przygodę z copywritingiem, ale najpierw chciałbyś dowiedzieć się, jak wyglądają zarobki copywritera? Musisz wiedzieć, że zależą one głównie od 3 kwestii, a mianowicie liczy się tutaj:

  • rodzaj zlecenia – to kluczowy czynnik, który wpływa na wysokość zarobków copywritera; cena danego zlecenia zależy przede wszystkim od rodzaju tekstu oraz jego rozmiaru; inna stawka obowiązywać będzie przy zwykłych tekstach preclowych, a jeszcze inna przy specjalistycznych, eksperckich artykułach; najkorzystniejsze stawki można otrzymać przy sprzedażowych treściach, pisanych językiem korzyści,
  • umiejętności oraz doświadczenie – copywriter z dużym doświadczeniem, warsztatem, bogatym portfolio i na przykład tworzący dodatkowo content marketing, będzie zarabiał więcej od początkującej osoby, która chce jedynie sobie dorobić w ramach pracy dodatkowej,
  • popularność – zarobki copywritera, który jest po prostu znany, będą większe, nawet jeśli nie będzie on posiadał jakiś specjalnych umiejętności; popularność wpływa tutaj na możliwość windowania stawki, bardzo często są to mocno wygórowane kwoty, o których zwykły copywriter pomimo dobrego warsztatu, może tylko pomarzyć.

Teraz już wiesz, od czego zależą stawki copywritera!

W jaki sposób wylicza się stawki copywriteraJak wyliczyć stawkę dla copywitera?

Cennik copywritera może być różnie kształtowany. Najpopularniejsza wycena oparta jest na liczbie napisanych znaków ze spacjami. Przykładowo, początkujący copywriter za 1000 zzs liczy sobie 10 złotych, więc za tekst o długości 5000 zzs, otrzyma 50 złotych. Nie ma tutaj wątpliwości, że jest to bardzo prosta metoda rozliczeń, która ukazuje, ile będą wynosić zarobki copywritera za poszczególne zlecenia.

Drugim sposobem zapłaty jest wycena za cały projekt. Jednak tutaj musi być dokładnie określone, co ma być wykonane przez copywritera, ponieważ znając konkretne wytyczne, jest on w stanie podać swoją stawkę. Można też tutaj jeszcze wspomnieć o płatności za roboczogodziny, ale nie jest to dość często praktykowane.

Zarobki copywritera – sposób rozliczania

Sposoby rozliczenia z copywiterem

Zarobki copywritera muszą być w jakiś sposób rozliczane oraz ewidencjonowane. Wyróżnić tutaj można kilka możliwości:

  • własna działalność gospodarcza – jest bardzo wymagająca, ale daje poczucie wolności; plusem jest szybkie rozliczanie na podstawie faktury, jednak składki i obciążenia podatkowe mogą okazać się problematyczne, bo należy je płacić bez względu na to, czy się zarabia, czy nie,
  • umowa o pracę – gwarantuje stałe wynagrodzenie, ale zazwyczaj zdecydowanie niższe niż przy innych formach rozliczeń, plusem jest brak jakichkolwiek składek i obciążeń podatkowych,
  • umowa zlecenie – nie gwarantuje stabilności pracy, ale składki są tu nadal niższe niż przy własnej działalności gospodarczej,
  • umowa o dzieło – zarobki copywritera przy tej formie rozliczania są najkorzystniejsze, nie ma tutaj składek, należy tylko opłacać podatek dochodowy, który nie jest wysoki.

Wybór odpowiedniego sposobu rozliczania jest zawsze sprawą indywidualną. Każdy powinien samodzielnie zdecydować, jaka forma rozliczeń będzie dla niego najlepsza.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *