Czy warto postawić na influencer marketing?

Czy warto postawić na influencer marketing?

Z pojęciem influencer marketing można spotkać się w ostatnim czasie coraz częściej. Nie każdy jednak wie, co dokładnie kryje się pod tym nieco tajemniczo brzmiącym pojęciem. Wiele osób kojarzy takie działania z promowaniem się celebrytów w mediach społecznościowych, co nie do końca jest zgodne z prawdą. Influencer marketing staje się coraz bardziej profesjonalnym działaniem, dlatego z rozwiązania tego korzysta coraz więcej marek.

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing nabiera coraz większego znaczenia w kontekście działań marketingowych. Aby lepiej zrozumieć jego sens i znaczenie warto pierwszej kolejności wskazać kim w ogóle są influencerzy. Otóż są to osoby, które wywierają wpływ w określonych środowiskach. Swoją działalność prowadzą przede wszystkim w sieci, a głównymi kanałami prowadzonej przez nich komunikacji są social media. Influencerom w wielu przypadkach udaje się pozyskać autorytet i dużą siłę oddziaływania, dlatego stali się oni wyjątkowo cenni dla reklamodawców.

Influencer marketing oznacza zaś działania marketingowe podejmowane we współpracy z influencerami, którzy stają się wówczas swego rodzaju przekaźnikami informacji na temat produktów i usług danej marki. Taka forma komunikacji marketingowej odznacza się specyficzną stylistyką oraz stosowaniem takich zabiegów jak lokowanie produktów czy wykorzystywanie materiałów sponsorowanych. Należy jednak pamiętać, że aby influencer marketing przyniósł oczekiwane rezultaty, należy dokonać odpowiedniego wyboru influencera, z którym zostanie nawiązana współpraca. Musi być to osoba, która prowadzi komunikację i obserwowana jest przez osoby stanowiące grupę docelową firmy. W przeciwnym wypadku mamy niewielkie szanse, że odbiorcy zainteresują się polecanym produktem.

Jakie korzyści można zyskać za sprawą influencer marketingu?

Jakie korzyści można zyskać za sprawą influencer marketingu

Coraz więcej marek stawia na influencer marketing, ponieważ zdają sobie sprawę, że tego typu działania mogą okazać się pomocne w osiągnięciu obranych celów. Współpraca z influencerami pomaga osiągnąć lepszy zasięg oraz budować poczucie autentyczności z uwagi na niestandardowy sposób prowadzenia komunikacji marketingowej. Influencer marketing pozwala też realizować się na polu, jakim jest reklama w mediach społecznościowych. To one są bowiem, jak już wspominano, wykorzystywane przez influencerów jako główny kanał komunikacji.

Należy podkreślić, że podchodzą oni bardzo poważnie i w pełni profesjonalnie do prowadzenia swoich profili. Odpowiednio przeprowadzony tego typu marketing jest w stanie przyczynić się do zwiększenia sprzedaży towarów danej marki. Internauci chętniej będą bowiem nabywać produkty, które poleca ktoś, kogo codziennie obserwują i kto jawi się w ich oczach jako autorytet. Można zatem uznać, że influencerzy są w stanie wywierać wpływ na swoich obserwatorów w zakresie podejmowanych przez nich decyzji zakupowych. Influencer marketing powinna zatem rozważyć każda marka, która szuka niestandardowych sposobów na kreowanie swojego wizerunku oraz zwiększenie sprzedaży.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.