Agencje marketingowe – jak wybrać najlepszą dla swojej firmy, to często pytanie, które stawia sobie każdy przedsiębiorca.
W Twojej głowie pojawił się już pomysł na doskonały i świetnie prosperujący biznes. Udało załatwić się wszystkie formalności i jesteś na ostatniej prostej do otworzenia swojej wymarzonej firmy. Jedyne, nad czym się zastanawiasz to nad wyborem odpowiedniej agencji marketingowej, która pomoże Ci wypromować markę i dotrzeć do klientów? Nie wiesz, na co dokładnie zwrócić uwagę, aby nie popełnić błędu? Podpowiemy Ci, jak dokonać wyboru i sprawdzić, czy dana agencja będzie dobrym partnerem biznesowym! Koniecznie przeczytaj!
Czym dokładnie zajmują się agencje marketingowe i co należy do ich obowiązków?
Na rynku istnieje naprawdę olbrzymia liczba agencji marketingowych. Można przebierać w ich ofertach. Jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy, czym dokładnie zajmują się tego typu firmy i jakie obowiązki można im powierzyć. Najprościej rzecz ujmując, zajmują się one szeroko pojętymi działaniami marketingowymi. W zależności od kompetencji konkretnej agencji, w poczet ich usług można zaliczyć:
- Opracowanie strategii reklamowej dla całej marki lub wybranego produktu.
- Zaprojektowanie i przygotowanie strony internetowej lub sklepu online
- Działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem stron www
- Copywriting – przygotowanie artykułów, treści marketingowych, haseł reklamowych itp.
- Prowadzenie działań w mediach społecznościowych
- Całościową obsłucha kampanii SEM
- Dbanie o PR i wizerunek firmy
- Przygotowanie projektów graficznych – wlicza się tutaj między innymi opracowanie logo, wykonanie zdjęć, zaprojektowanie materiałów takich jak ulotki, plakaty, wizytówki itp.
Najważniejsze jest to, że każda agencja jest inna, więc najrozsądniejszym rozwiązaniem jest bezpośredni kontakt i zdobycie informacji o oferowanych usługach. Wiele firm oferuje również przygotowanie bezpłatnej wyceny. Warto skorzystać z takiej opcji lub umówić się na spotkanie w celu omówienia wszystkich możliwości.
Agencje marketingowe – jak wybrać najlepszą?
Na co zwracać uwagę, a na co uważać ?
Znalezienie dobrej agencji marketingowej to nie lada wyzwanie, szczególnie dla osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Jak więc nie popełnić błędu? Najlepszą metodą jest skorzystanie z rekomendacji. Popytanie wśród znajomych biznesmenów o polecane firmy, z którymi warto nawiązać współpracę. Wiadomo, że jeśli ktoś poleca, to dlatego, że jest zadowolony i praca została (albo dalej jest!) wykonana profesjonalnie i rzetelnie. Ten sposób pozwoli również zaoszczędzić spore ilości czasu, które w standardowych okolicznościach przeznaczyłoby się na research. Jednak nie zawsze istnieje taka możliwość.
W takim przypadku liczy się porządna weryfikacja. Najrozsądniej wybierać firmy, które działają na rynku od dawna i mogą pochwalić się nie tylko sporym doświadczeniem, ale i portfolio. Możesz bez problemu sprawdzić, z jakimi markami dana agencja pracowała i jakie kampanie zostały przez nią zrealizowane. Dodatkowo warto pytać o wykształcenie i kompetencje pracowników.
Pamiętaj także, że nie warto oszczędzać! Najtańsze oferty mogą przynieść więcej szkody niż pożytku, ponieważ działania będą prowadzone na pół gwizdka. Działania marketingowe mają zadbać o wizerunek twojej firmy i zapewnić Ci nowych klientów. To, co zainwestujesz, zwróci się z nawiązką, jeśli tylko dobrze wybierzesz agencje marketingowe, z którymi będziesz współpracował w przyszłości.
Kiedy warto skorzystać z usług agencji marketingowej?
Wbrew pozorom agencje marketingowe prowadzą działania nie tylko dla nowych firm, które dopiero próbują podbić rynek. Tak naprawdę, to każdy moment jest dobry, by nawiązać współpracę z agencją. Konkurencja w aktualnych czasach jest ogromna i warto zadbać, by zawsze być krok przed nią i czymś się wyróżniać. Prowadzenie działań marketingowych samodzielnie jest niezwykle trudne.
Często jest po prostu niemożliwe w wyniku braku wystarczającej ilości czasu oraz odpowiednich kompetencji. Agencje marketingowe zatrudniają nie tylko osoby o odpowiedniej wiedzy, wykształceniu czy doświadczeniu, ale także o ogromnych pokładach kreatywności. To niezwykle ważne podczas prowadzenia działań reklamowych!
Zespół profesjonalistów pozwoli więc na osiągnięcie zamierzonych celów zdecydowanie szybciej i efektywniej. Dodatkowo nie trzeba obawiać się żadnej wpadki, która mogłaby w jakiś sposób zagrozić wizerunkowi marki. Agencje marketingowe są również na bieżąco z aktualnymi trendami, znają wszystkie skuteczne działania marketingowe, co pozwala szybko reagować na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów.
Jeśli chodzi o agencje reklamowe, dla mnie najistotniejsze jest to aby agencja świadczyła kompleksowe usługi. Nie chciałabym z całą pewnością zlecać poszczególnych działań 2 czy 3 innym agencjom. Drugą sprawą jest kwestia lokalizacji, wybrałabym zdecydowanie taką, która jest w moim mieście. Dzięki temu mogłabym w każdej chwili podejść do agencji i przedyskutować najistotniejsze dla mnie sprawy. Te dwie kwestie są zdecydowanie kluczowe, jeśli chodzi o mój wybór.