Marketing szeptany, który sprzedaje

Marketing szeptany, który sprzedaje

Chyba każdemu zdarza się czasami plotkować. Jedni robią to częściej, a inni rzadziej, ale robią to wszyscy. Dzięki plotkom informacje ekspresowo się roznoszą, mając ogromną siłę. To zdecydowanie największy i najszybszy nośnik informacji. W handlu ta moc została już doceniona wiele lat temu. Jednak dopiero od pewnego czasu marketing szeptany stał się tak popularny i doceniany. W jaki sposób prowadzić kampanie marketingu szeptanego tak, by zwiększyć sprzedaż? O czym pamiętać, by zyskać, a nie zrazić do siebie potencjalnych klientów? Na te wszystkie pytania odpowiedź znajdziesz w tym tekście! Zapraszamy do lektury!

Co kryje się pod definicją marketingu szeptanego?

Marketing szeptany, jak można wywnioskować z samej nazwy, polega na dyskretnym „szeptaniu”, czyli rozsiewaniu informacji o danej marce. Znany jest również pod innymi nazwami takimi jak: buzz marketing, word of mouth marketing czy marketing plotki. Dobrze przeprowadzony powinien nie tylko dotrzeć z przekazem do odbiorcy, ale także nakłonić go do wyrażenia swojej opinii. W ten sposób rodzi się zainteresowanie wkoło marki.

Nie jest zapewne zaskoczeniem fakt, że aktualnie najlepszym miejscem do prowadzenia tego rodzaju działań stał się Internet. Codziennie w naszym kraju z sieci korzysta prawie 28 milionów użytkowników. Spędzają oni czas na forach, blogach czy w mediach społecznościowych. Prowadzą dyskusje i wymieniają się spostrzeżeniami na wiele tematów, w tym na temat produktów i usług. Warto to wykorzystać! Tutaj do działania wkracza właśnie nasz marketing szeptany.

Jakie korzyści daje dobrze przeprowadzony buzz marketing?

Bez wątpienia ten rodzaj reklamy ma wiele zalet. Do jego głównych korzyści możemy zaliczyć:

  • Poprawa wizerunku marki/produktu – Rzesza konsumentów swoją decyzję o zakupie opiera na znalezionych w sieci opiniach na temat danej firmy czy usługi. Jeśli napotkają negatywne komentarze to nie trudno się domyślić, że do transakcji nie dojdzie.
  • Możliwość szybkiego reagowania na ewentualne kryzysy – W czasie kampanii marketingu szeptanego wykorzystuje się specjalne programy do monitorowania opinii w sieci. Tym samym wszystkie negatywne komentarze i skargi są ekspresowo wyłapywane i firma ma możliwość reakcji.
  • Dotarcie do szerokiego grona nowych potencjalnych klientów – Buzz marketing angażuje w dyskusję nie tylko te osoby, które już miały okazję spotkać się z danym produktem. Wszędzie trafiają one również do tych użytkowników, którzy jeszcze nigdy o marce nie słyszeli.
  • Stosunkowo niska cena i działanie długofalowe – To bardzo przystępna metoda reklamy, która nie wymaga wysokich nakładów finansowych. Działania prowadzoną są przede wszystkim w ogólnodostępnych i bezpłatnych serwisach, tak by dotrzeć do, jak największej liczby odbiorców Nawet po zakończeniu kampanii, komentarze z sieci nie znikają, więc działają dużo dłużej, niż trwa oficjalna reklama.
  • Pozyskanie wiedzy na temat klientów i ich potrzeb – To wiedza, którą można uzyskać tylko i wyłącznie przy bezpośrednim kontakcie z klientem. Firma ma okazję dowiedzieć się, co może poprawić w swoich produktach i jakie oczekiwania wobec niej mają konsumenci.

Jak wykorzystać marketing szeptany do zwiększenia sprzedaży?

Skoro wiemy już, jak wiele korzyści przynosi buzz marketing, warto zastanowić się jeszcze jak wykorzystać go do zwiększenia wyników sprzedażowych. W tym aspekcie marketing szeptany może być również bardzo skutecznym narzędziem. Pod warunkiem tylko, że zostanie umiejętnie zastosowany. Pochopne, nieprofesjonalne i nieprzemyślane działania mogą przyczynić się wręcz do obniżenia zamiast zwiększenia sprzedaży.

Marketing szeptany umożliwia szybkie i precyzyjne dotarcie do grupy docelowej oraz ekspresową reakcję na otrzymaną informację zwrotną. Wiele firm powierza działania profesjonalnym agencjom marketingowym, tak by wykorzystać maksimum możliwości tej formy reklamy. Takie firmy nie tylko zatrudniają specjalistów z branży, ale dodatkowo mają ogromne doświadczenie w prowadzeniu kampanii. Przekłada się to oczywiście na efektywność działań. W zdecydowanie krótszym czasie można uzyskać o wiele lepsze wyniki.

Nie bez znaczenia są również specjalistyczne narzędzia i programy wykorzystywane do prowadzenia monitoringu na temat marki. To wszystko przekłada się na wzrost sprzedaży i ogólną poprawę wizerunku marki oraz produktów. Inwestycja w marketing szeptany to tak naprawdę inwestycja w sprzedaż, a przecież o to chodzi każdemu właścicielowi firmy, nieprawdaż?

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *