Facebook – konto firmowe i jego efektywność

Facebook – konto firmowe i jego efektywność

Media społecznościowe od kilku lat przechodzą swój dynamiczny rozwój. Już dawno przestały być tylko i wyłącznie kanałem komunikacji społecznej, coraz częściej zaczynają być wykorzystywane jako osobny ekosystem, w którym nie tylko zaczyna się prowadzić kampanie marketingu szeptanego ale i prowadzi profile firmowe. Od dłuższego czasu większość firm korzysta z Facebooka również w celach marketingowych. Co więcej, działania te okazują się niezwykle skuteczne! Na ten moment posiadanie profilu firmowego to wręcz być albo nie być w biznesie. Pytaniem jest: jak prowadzić profil na Facebooku, by przynosił on jak największe korzyści? Podpowiadamy jak to zrobić! Przeczytaj koniecznie!

Czy firmowy profil w mediach społecznościowych jest w ogóle potrzebny?

Tak! Bez wątpienia. Jak dowodzą badania, aż 70% osób, gdy po raz pierwszy dowiaduje się o jakiejś firmie, to szczegółowych informacji szuka właśnie na Facebooku! Brak firmowej strony może więc przyczynić się do utraty klientów, a tym samym spadku zysków. Tradycyjna reklama offline to aktualnie trochę za mało, by zwrócić uwagę klientów. Praktycznie każda firma, która chce się rozwijać i znaczyć coś na rynku, prowadzi swój firmowy fanpage. Jednak znaczenie ma nie tylko sam fakt posiadania takiego profilu, ale również sposób, w jaki jest on prowadzony. Tutaj liczy się jakość! Wrzucane od czasu do czasu, byle jakie wpisy, ze sporą ilością błędów na pewno nie przyczynią się do zwiększenia popularności marki.

Jak efektywnie prowadzić profil na Facebooku?

Zasady są z pozoru bardzo proste. Najważniejszym krokiem jest założenie profilu firmowego. Jednak nie wszystko jest tak łatwe, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Oto kilka rzeczy, o których koniecznie należy pamiętać:

  • Dokładne uzupełnienie wszystkich danych – Nie pozwól by brak informacji o godzinach otwarcia, czy adresie firmy przyczynił się do utraty zainteresowania klienta. Profile w social mediach zaczynają trochę wypierać standardowe strony www, dlatego tak ważne jest, by konsument miał na profilu dostęp do naprawdę wszystkich niezbędnych informacji.
  • Wybranie odpowiedniej nazwy profilu -To ta część, która pojawia się po ukośniku za „facebook.com”. Jeśli będzie oryginalna i chwytliwa może dodatkowo przyciągnąć zainteresowanie nowych osó Podstawą jest jednak to, by była spójna z nazwą firmy.
  • Przyciągające wzrok zdjęcie profilowe – Powinno mieć rozmiar 320 × 320 px i być zapisane w formacie PNG. Sporym atutem będzie fakt, że jest spójne z estetyką całej marki. Pamiętaj, że na Facebooku Avatarma kształt koła!
  • Systematyczność – To podstawa. Nie da się skutecznie prowadzić marketingu w social mediach bez regularności. Publikowanie wpisów minimum 2-3 razy w tygodniu to po prostu musthave, którego nie da się ominąć.
  • Publikowanie ciekawych treści i rozpoczynanie dialogu – Media społecznościowe wychodzą z założenia, że wartościowe posty obronią się same. To one zyskają największą ilość reakcji i będą „popychane” dalej w świat przez algorytm. Zadbaj więc by przyciągnąć uwagę użytkowników ciekawymi informacjami, a nie treścią w stylu „kopiuj, wklej”.
  • Zadbanie o Messenger – Wielefirm bagatelizuje istotę tego komunikatora. Klienci godzinami, a nawet tygodniami czekają na odpowiedź. Zdarza się, że w ogóle jej nie otrzymują. Rozwój mediów społecznościowych sprawił, że duża część obsługi klienta przeniosła się właśnie do Messengera. Jeśli chcesz być blisko klientów i budować zgraną społeczność – nie każ im długo czekać!

W jaki sposób zwiększyć ilość reakcji i powiększyć społeczność na profilu?

Zdobywanie nowych fanów na Facebooku, wcale nie należy do prostych zadań. Trzeba wykazać się nie lada kreatywnością i pomysłowością. Warto utrzymywać ciągle zaangażowanie użytkowników. Można w tym celu wykorzystać różnego rodzaju zagadki, rebusy czy inne różnorodne formaty i publikacje, prowokujące do określonego wyboru. Świetne wyniki w tej dziedzinie dają również konkursy.

Użytkownicy bardzo chętnie biorą w nich udział i udostępniają dalej informacje o wydarzeniu. Nagrody wcale nie muszą być oszałamiające. Może postawisz na gadżety firmowe? Albo w przypadku prowadzenia lokalu gastronomicznego na darmową wizytę? Tak naprawdę ogranicza Cię tylko i wyłącznie Twoja wyobraźnia. Daj się więc jej ponieść!

Korzystaj z narzędzi, jakie daje Facebook!

Media społecznościowe, a szczególnie Facebook, dają ogromne możliwości, jeśli chodzi o reklamę. Tak naprawdę niewielkim kosztem można przyczynić się do wielkiego sukcesu marki. Płatne reklamy mogą być skierowane bezpośrednio do konkretnych grup docelowych i wykorzystane do nawiązywania z nimi szybkiego kontaktu. Budżet przeznaczony na takie działania wcale nie musi być wysoki. Najlepsze jest to, że ustalasz go samemu i nie ma tutaj praktycznie żadnych ograniczeń! Gra jest warta świeczki – musisz nam uwierzyć.

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *